Myvendo Fair 2024 sætter rekord med 66 udenlandske leverandører.

DECEMBER PROMOTION MED MASSER AF LÆSESTOF


Colorissimo søger en agent eller
officiel engrosdistributør til det danske marked.

 

Colorissimo har etableret sig som et benchmark i en verden af premium-forretningsgaver.

Som et resultat af samarbejdet med fabrikker, der producerer for verdens mest kendte mærker, opfylder Colorissimo forventningerne fra fagfolk. Colorissimos varierede sortiment, er tilgængeligt i 11 farver og egnet til alle lejligheder: forretningsmøder, rejser, sport og udendørs afslapning.

Hos Colorissimo er kvalitet afgørende.

Vores produkter produceres ud fra en omhyggelig udvælgelse af premiummaterialer, der garanterer slidstyrke og æstetik. 1680D-polyester, nylon, læder og YKK-lynlåse viser Colorissimos engagement i detaljer og holdbarhed. Kvalitetssikring afspejles også i en garanti på 2 til 3 år for sortimentetet.

Virksomheden ejer også brandet PRIMO, der perfekt opfylder formålet med pålidelige gadgets. Colorissimo er sikkerheden for en gave, der er klar til at blive givet, præsenteret i en elegant emballage, der gør unboxin til et uforglemmeligt øjeblik.

 

Leder du efter en mulighed for at udvide din portefølje?

Her får du muligheden for at få et fantastisk sortiment, enten som agent, eller som officiel engrosdistributør på det danske marked.

Se vores website og kontakt os.


Pawel Kruk

Export Department Manager
+48 512 005 893

kruk@colorissimo.com

Romera 4b, 02-784 Warszawa, Polen

Romera 4b, 02-784 Warszawa, Polen


SKAB MAGI PÅ DIT TEKSTIL

Der er en verden af muligheder inden for logotryk på tekstil.

Når du sætter fantasien fri, kan du skabe de mest fantastiske og moderne logotryk, der giver både liv og farve til din beklædning, tasker, merchandise og meget andet. Husk at du også kan vælge logotryk, der er certificeret STANDARD 100 by OEKO-TEX®. Det er din garanti for, at produktet er testet fri for skadelige stoffer. Kombinerer du med certificerede tekstiler, bliver du klædt godt på i forhold til den grønne omstilling.

Kontakt Kundeservice for information om logotryk, tekstiler og tilbud. 

NS System  |  +45 96 22 10 20  |   www.nssystem.com  |  support@nssystem.com


Ønsker du dig en professionel hjemmeside, men ved ikke, hvor du skal begynde?


Tjek MyEasyWeb, som er vores nemme og intuitive hjemmesideløsning skabt til reklameartikelbranchen!


Med vores værktøj kan du oprette en hjemmeside, der afspejler din virksomheds image på rekordtid. Uanset om du er nybegynder eller erfaren bruger, er MyEasyWeb den ideelle løsning til at designe en branchefokuseret hjemmeside.

Prøv MyEasyWeb nu og kickstart din online tilstedeværelse på den bedst mulige måde!

Export Manager European Sourcing 
0033 6 43 50 98 90
magali@europeansourcing.com

www.europeansourcing.com
European Sourcing Site Agropôle, 47931 Agen Cedex 9, France


Ahlsell Group køber Bacher Work Wear


Den nordiske og baltiske handelskoncern Ahlsell har indgået aftale om at købe Bacher Work Wear. Det er virksomhedens andet opkøb i Danmark i år.

Snart bliver der føjet endnu et dansk selskab til Ahlsell-gruppen, som tidligere i år har købt Sanistål. Ahlsell har indgået aftale om at købe Bacher Work Wear, der har 75 medarbejdere og en omsætning på 178 mio. kr. – og som siden 1897 har klædt dansk erhvervsliv på. Det er et led i Ahlsell-gruppens ambition om at vækste i Danmark og styrke sin markedsposition indenfor distribution af tekniske produkter. Købet er betinget af konkurrencemyndighedernes godkendelse.

Et skræddersyet match

Hos Ahlsell Danmark kalder CEO Claudio Christensen Bacher Work Wear for et ”skræddersyet strategisk match”. Ahlsell-gruppen har en ambition om at være en one stop-shop for sine kunder i de nordiske og baltiske lande. Med købet af Bacher Work Wear tager Ahlsell Danmark et stort skridt imod at kunne tilbyde one stop-shopping på arbejdstøj til industrien. For med et sortiment på mere end 50.000 produkter fra 150 brands er Bacher Work Wear førende indenfor arbejdstøj, uniformer og profiltøj, forklarer Claudio Christensen og siger: 

”Bacher Work Wear komplementerer Ahlsell Danmarks sortiment og kompetencer og gør os endnu mere relevante i industrimarkedet. Med det udvidede sortiment på arbejdstøj er der både synergifordele og krydssalgsmuligheder – og sammen kan vi tilbyde vores kunder i industrien en stærk totalløsning”.


Beholder navn og direktør

Bacher Work Wear har hovedkvarter på Amager og stort logistikcenter i Odense. Efter planen fortsætter virksomheden med eget navn og organisation, ligesom adm. direktør Peter Vallentin fortsætter på posten. Han glæder sig over det forestående ejerskifte:

“Vi har vækstet 40 pct. de seneste to år, og med Ahlsell Danmark har vi fået en langsigtet,  ambitiøs ejer, som kan være med til at accelerere den udvikling. Der er også muligheder i blandt andet Sverige og Norge, hvor Ahlsell-gruppen står godt i markedet for arbejdstøj. Vi ser frem til at tage hul på et nyt kapitel i vores lange historie, hvor vi sammen kan skabe vækst og styrke vores fremtidige værditilbud til kunderne”. 


Kontakt: 

Kommunikationschef Line Møller Blankholm, tlf. 25 29 27 46/e-mail lbl@sanistaal.dk 

 

Fakta

Om Ahlsell 

Ahlsell er til stede, hvor folk bor, arbejder og lever deres liv. Som førende distributør inden for teknisk installation samarbejder vi med vores kunder om at drive udviklingen for dem, der fremstiller, installerer, bygger, reparerer og vedligeholder. Med et bredt udvalg af produkter og services, specialistviden og logistik i verdensklasse er det vores opgave at gøre vores professionelle kunders hverdag lettere.

Med en omsætning på ca. 50 milliarder SEK, næsten 8.000 medarbejdere, over 300 butikker og fire centrallagre gør vi alt for at opfylde vores kundeløfte: Ahlsell gør det lettere at være professionel.

Før købet af hhv. Bacher Work Wear beskæftiger Ahlsell Danmark ca. 850 medarbejdere i tre forretningsenheder:

Sanistål – part of Ahlsell: Leverandør af et omfattende service- og produktprogram til industri, byggeri og andre brancher, bl.a. VVS, stål og metaller, beslag og sikring, værktøj, teknik, el, befæstelse, kemi, forbrugsvarer og personligt udstyr.

Ahlsell REF: Leverandør af helhedsløsninger for direkte og indirekte køle- og varmepumper til en række brancher.

VVS-Trading: Leverandør af VVS-artikler til især byggemarkeder og andre detailhandlere. 

www.ahlsell.com

Om Bacher Work Wear

Bacher Work Wear har siden 1897 solgt arbejdstøj og er i dag førende indenfor arbejdstøj, uniformer og profiltøj. 

Virksomheden leverer til mere end 1.800 kunder – i alle brancher og industrier i det offentlige og den private sektor. 

Bacher Work Wear har centrallager og logistikcenter på 10.000 m2 i Odense, hvor der også er administration, lager, trykkeri- og broderiafdeling samt showrooms. Selskabet har desuden afdelinger i Kastrup og Aarhus (åbner december 2023) samt detailforretning og skrædderi i København.

www.bacher.com


NYHED: Soft Daypack
Den tyverisikrede hverdagsrygsæk fra XD Design


Soft Daypack er din ideelle følgesvend til hverdagsbrug.

Den er designet med materialer af høj kvalitet (herunder 1200D rPET-stof med vandafvisende finish og struktureret PU-materiale) og kombinerer holdbarhed med stil. Denne daypack har et tyverisikret flap-top-design med Fidlock-lukning og twist-lock-lynlåse, der sikrer alle dine ejendele. Den dedikerede 16" laptop-lomme giver teknisk beskyttelse, mens den RFID-beskyttede lomme giver ekstra sikkerhed til dine kort og personlige oplysninger. Det smarte indvendige design hjælper dig med at holde orden og sikre hurtig adgang til alle dine ting.

Fik vi nævnt den lettilgængelige lomme til vandflasker? Virkelig en taske, du har lyst til at bruge hver dag.

Bemærk:

Hvis du bestiller denne taske, sparer du 2,03 kg CO2 pr. taske sammenlignet med den samme taske, der er lavet af ikke-genanvendte materialer. Med AWARE™-teknologi* garanteres brug af ægte genanvendte stofmaterialer og krav om lavere miljøpåvirkning.

 

*AWARE™ bruger disruptiv fysisk sporings- og block chain-teknologi til at verificere brugen af ægte genanvendte stofmaterialer og validere sit engagement i miljømæssig ansvarlighed.


L-Shop-Team Danmark     |     Borupvang 3     |     2750 Ballerup     |     +45 41 11 48 13


FESPA Print Census 2023:
Tekstiltrykkerier investerer i digitalprint

Rapporten viser også, at der er forskel på hvor hurtigt digitalprint har udviklet sig.

Trykkerier, der primært bl.a. har serigrafitryk, silketryk og broderi (i rapporten nævnt som apparel decorators), er længere om at tage digitalt tryk i brug, end tekstiltrykkerier, der bruger storformat inkjet.

Det ser dog ud til at disse forskelle vil blive udjævnet i de kommende år, konkluderer rapporten.


Knap halvdelen af respondenterne i rapporten har investeret i digitalprint.


Og endnu 29 procent vil investere i den teknologi.

Globalt har 45 pct. af tekstiltrykkerier investeret i digitalprint. Det viser FESPAs rapport Print Census 2023 om trends og tendenser inden for digitaltryk og storformat, der udkom for nylig.

De tekstiltrykkerier, der endnu ikke har investeret i digitalt udstyr, vil for 29 procents vedkommende investere i det inden for to år.

Mens 26 pct. stadig ikke har planer om at investere i digitaltryk.

Skrevet af:

Pia Osbæck, GRAKOM

+45 2427 3238

po@grakom.dk


FESPA Print Census har kigget på, hvilke maskiner, tekstiltrykkere ejer. 


To tredjedele (66 pct.) ejer ’sublimation inkjet transfer printing’, hvilket er en stigning fra 42 pct. i forhold til FESPAs undersøgelse i 2018. Og 39 pct. ejer ’pigment inkjet printing’, hvilket er en stigning fra 18 pct. i 2018.For serigrafitryk, silketryk og broderivirksomhederne, er det næsten to tredjedele, der ejer ’heat transfer press’ , mens 48 pct. ejer ’commercial DTG Printer’, hvilket er en stigning fra 19 pct. i 2018. 

For serigrafitryk, silketryk og broderivirksomhederne


-er det næsten to tredjedele, der ejer ’heat transfer press’ ,
mens 48 pct. ejer ’commercial DTG Printer’, hvilket er en stigning fra 19 pct. i 2018.

NYHEDER 2024


Inspireret af de nyeste trends byder vores 2024-kollektion på et bredt udvalg af topsælgende produkter, der både imødekommer præferencer for det afslappede og komfortable samt det mere konservative.


Vi er begejstrede for at introducere to helt nye serier til vores kollektion: Athletic Sweat og Ribbed Interlock Sweat. Disse nyheder komplementerer vores eksisterende udvalg af sweats, hvor Ribbed Interlock Sweat er en luksus sweat, der er ideel til både business og fritidstøj, mens Athletic Sweat-serien imødekommer den aktive og sporty type med både trøje, bukser og shorts.

Men det er ikke alt!

Vi introducerer også en ny Active Stretch-skjorte, en yderst komfortabel skjorte samt en Half Zip Knit Sweater udviklet til både workwear og fritidstøj.


Kontakt: +45 9817 6777

info@teejays.dk
www.teejays.com/dk/

Kingly bærer stolt GOTS-akkreditering, og vi gør det nemt for dig at verificere det. Her er hvordan du kan verificere vores licens CU1087797 på GOTS-databasen og sikre fuldstændig gennemsigtighed i vores bæredygtige praksis.

Hver køb bakkes op af en transaktionscertifikat, omhyggeligt revideret af Control Union for at garantere ægtheden af vores bomuld.

Vær opmærksom på greenwashing og falske påstande.

Læs mere om Kingly's anti-greenwashing-system på www.wearekingly.com og kontakt vores team via service@wearekingly.com.

GOTS Økologiske Bomuldssokker

Kingly's GOTS økologiske bomuldssokker går ud over konventionelle standarder og tager miljøbevidsthed til det næste niveau.

Fri for kemiske pesticider, GMO-frø og syntetiske gødninger fremmer disse sokker biodiversitet og naturlige cyklusser og sætter en ny standard inden for økologiske tekstiler. Akkrediteret til den Globale Økologiske Tekstilstandard og skabt med omhu, tilbyder de en usammenlignelig blødhed til din hud samtidig med at vise størst hensyn til planeten.

Teknologi muliggør print direkte på tekstil

 Så er den her for fuld udblæsning, PrintOn.

Det er et produkt baseret på en banebrydende og moderne teknologi, hvor der printes direkte på tekstil. Dette åbner for alvor for design af de allermest kreative og farverige tekstilprint på T-shirts, sweatshirts, muleposer og mange andre tekstiltyper, primært af bomuld. Med denne printmetode overføres digitale billeder, illustrationer og logoer direkte på tekstilet både hurtigt og præcist.

Danske NS System satser stort på fremtidens teknologi med investering i helt ny printmaskine, der gør det enkelt og endnu nemmere for kunden at opnå fuld fleksibilitet i forhold til print af logoer og designs på tekstiler.

NS System er en af Nordens førende virksomheder inden for salg af tekstiler med tryk. Virksomheden har eksisteret i generationer og er anerkendt for at være både bæredygtig og nytænkende inden for udvikling af nye teknikker i branchen.

Eksempler med print på T-shirts, hvor der med PrintOn er mulighed for print af fotorealistiske designs, komplekse mønstre og kunstnerisk grafik – alt sammen ud fra en ubegrænset farvepalette.

 

Fremtid med totalleverancer

Hos NS System ser man med stor begejstring ind i en spændende fremtid med fokus på totalleverancer og øget nemhed for kunderne. - Efter lanceringen af PrintOn kan vi tilbyde kunderne stort set alt inden for tekstilprint. Som leverandør af både tekstiler og logotryk har vi gjort det endnu nemmere for kunderne at samle tingene ét sted, udtaler CEO hos NS System, Niels Rask, som forklarer, hvordan pakkeløsninger gør det nemt for kunden. NS System tilbyder at koordinere hele ordreforløbet for kunden, lige fra bestilling og kontrol af tekstiler, produktion og til forsendelse af de færdigproducerede varer.

- Investeringen i PrintOn er desuden med til at fremtidssikre ikke blot vores produktion, men også de ydelser vi kan tilbyde vores kunder, som i stigende grad efterspørger øget fleksibilitet både i forhold til oplag, farver, levering og løbende tilpasninger af logotrykket, uddyber Niels Rask.

 

Tekstil og print i én samlet løsning

Med PrintOn følger også konceptet ”God-Bedre-Bedst”. Her tilbyder NS System en færdig pakke, hvor kunderne får leveret både tekstil og logoprint i samme løsning. Dette letter arbejdet for kunden og gør arbejdsprocessen mere enkel. - Vores kunder skal blot vælge mellem en ’God-Bedre-Bedst’-udgave blandt vores tekstiler, og så sørger vi for resten. Det betyder, at kunderne slipper for at have en masse tekstiler bundet i lager, og de får mindre lagerstyring, fortæller Niels Rask. Desuden kan kunderne hos NS System med dette koncept også tilvælge del-leveringer, hvilket er en god løsning i tilfælde, hvor der eksempelvis løbende kan forekomme ændringer i et logo, billede eller design.

Niels Rask, CEO hos NS System A/S, mener, at PrintOn repræsenterer et enormt teknologisk fremskridt og samtidig viser stort engagement i at opfylde og overstige kundernes forventninger.

Hvad er PrintOn

PrintOn er et produkt, der bygger på en printmetode, hvor tekstilet placeres i en stor farveprinter, som påfører farverne direkte på tekstilet. Således er der efterfølgende ingen påvarmning af logo, ingen folie der skal fjernes eller andre former for efterbehandling for kunden.

Der er ingen begrænsninger i forhold til farver, så der kan printes alt fra enkeltfarvet logo til mangefarvede fotos eller illustrationer med farveforløb. PrintOn har en utrolig høj detaljegrad, så selv fine detaljer og tynde streger står skarpe, når der printes på tekstilet. Antallet af farver påvirker ikke prisen, hvilket adskiller PrintOn væsentligt fra traditionel serigrafisk trykmetode.


Fordele ved at printe direkte på tekstil

Der er mange fordele ved at printe direkte på tekstiler. Udover 100% individuel kundetilpasning giver PrintOn mulighed for fotorealistiske print, komplekse mønstre, kunstnerisk grafik og en ubegrænset farvepalette. Dette åbner for en verden af farver og nuancer, der kan skabe meget unikke og iøjnefaldende designs og med en hidtil uset nøjagtighed og detaljegrad. 

- Der er ekstrem stor fleksibilitet forbundet med denne produktionsmetode. PrintOn er perfekt til mange kunder, både dem, der har behov for helt små eller mindre oplag, da det er muligt at fremstille antal helt ned til 1 stk., men også dem, der skal bruge et større antal med kortere leveringstid. Udover selve produktionsplanlægningen kræver denne printmetode ikke en masse forarbejde, og vi kan stort set bruge alle filtyper til at printe efter, forklarer Niels Rask, der dog understreger nødvendigheden af en ordentlig opløsning i billeder for at kunne sikre et godt printresultat.

For mange forhandlere er det ofte et af de afgørende parametre med en kort leveringstid. Her er PrintOn et yderst attraktivt produkt, da produktionsprocessen går direkte fra design til print uden tidskrævende arbejdsgange som farveblandinger eller rammebehandling. Vælger kunderne en PrintOn-løsning ud fra NS Systems ’God-Bedre-Bedst’-koncept, kan de opnå leveringstid helt ned til 3 dage.

Fokus på miljøet

NS System anvender vandbaserede farver til produktet PrintOn. Farverne er forhåndsgodkendte til at blive OEKO-TEX® certificeret, hvilket passer perfekt ind i den måde, hvorpå NS System i forvejen producerer logotryk på. Her har man i flere år tilbudt flere forskellige typer logotryk, der er OEKO-TEX® certificeret.

Alt NS Systems produktion foregår i Frederikshavn, og her gør man en stor indsats for at være så miljøvenlig som muligt. Virksomheden er ISO 14001:2015 certificeret, hvilket er et anerkendt internationalt miljøledelsessystem, og man arbejder dagligt med at reducere miljøpåvirkningen mest muligt ved at begrænse spild, spare energi og minimere forurening på tværs af alle aktiviteter.


For yderligere information

Niels Rask, CEO, nr@nssystem.com

25 29 98 46
Anders Thomsen, COO, at@nssystem.com

25 29 98 34

JOYFUL GIFTCARD - ÅRETS JULEGAVELØSNING

En genial og enkel julegaveløsning, med masser af fordele og ekstra tilvalg, og hvor modtageren selv vælger sin gave.

Hvorfor er Joyful Giftcard en perfekt julegave?

  • DU SLIPPER FOR FOR LOGISTIKKEN
  • VI HOLDER LAGER
  • GARANTERET LEVERING
  • VI SØRGER FOR GAVEFORSENDELSEN


4 priskatagorier med ca. 25 gaver at vælge imellem

- Tjek gaverne ud på joyfulgifts.dk.
Check gaverne ved at bruge koderne:

Test250

Test400

Test560

Test800

MERE opmærksomhed gennem stærke effekter

 

Din krus vil være iøjnefaldende med mat og blank tryk. Med denne teknik bliver et motiv først trykt på porcelænet i Pantone®, HKS™ eller RAL. Udvalgte dele bliver derefter overtrykt med en mat finish.

 Dette skaber en fantastisk mat-blank effekt i meget høj kvalitet. Du kan også bruge denne specielle effekt til en plakette eller memo-krus. På de matte overtrykte områder kan der skrives på med blyant og kridt.

 

Send os dit motiv, dit logo eller en helt anden idé - vi vil glæde os til at vise dig, hvad du kan trylle frem med mat & blank tryk.

I august i år blev det påbudt at overholde de regler, der blev indført for flere år siden.

FOTO: www.refloactive.com


Indtil august i år har det været lovligt at markedsføre reflekser, der ikke levede op til den nuværende standard: DS/ EN17353:2020.

Men i august stoppede overgangsordningen, og den nye standard: DS/EN17353:2020 erstatter standarderne DS/EN 13356:2001 og DS/EN 1150:1999. Det er derfor ikke længere lovligt at markedsføre reflekser, der ikke opfylder den nye standard.

De nye regler, som nu gælder for løsthængende reflekser (Type B1), er følgende:

  • Refleksen skal kunne tages af.
  • Der skal være reflekterende materiale på begge sider af refleksen.
  • Det reflekterende materiale skal være minimum 15 cm2 på hver side.
  • Det reflekterende materiale må maksimalt være 50 cm2 på hver side.
  • Det skal specificeres i brugeranvisningen, at man for at opnå 360 graders synlighed (synlighed fra alle sider), skal bære mindst to reflekser, en på henh. venstre og højre side af overkroppen.
  • Refleksen skal være flad, og dens maksimale tykkelse må være 10 mm.
  • Vedhæftningsmidlet (snor, bånd, reb, spiral osv.) skal have en minimumslængde på 10 cm mellem vedhæftningspunkterne på beklædningen og på refleksen for at muliggøre refleksens frie bevægelse omkring dens lodrette akse og tillade en penduleffekt.

De overordnede regler for reflekser mv. er fastsat i forordning (EU) 2016/425 af 9. marts 2016 om personlige værnemidler.

Forordningen er implementeret i Danmark i BEK nr 210 af 14/03/2018: 

Bekendtgørelse om indretning m.v. af personlige værnemidler (retsinformation.dk)

 

Sikkerhedsstyrelsen har ansvaret for markedsovervågning af personlige værnemidler. Hvis man vil anmelde et farligt eller mangelfuldt produkt, kan det ske via https://produkter.dk/

 

Skrevet af:

Pia Osbæck, GRAKOM

+45 2427 3238

po@grakom.dk


Kender du vores kataloger?


Ved du at vi har 3 online kataloger som du kan bruge i dit daglige arbejde?

Klik på katalogerne og se hvad vi kan hjælpe dig med. Når du har åbnet katalogerne kan du downloade dem som pdf.


LOGObrands

+45 8663 8777 / +45 4018 2529


A GREAT GIVE-AWAY

Socks are perhaps the most successful promotional items.


Not only are they useful to everyone, but the smile on the recipient's face is worth it all. Cool designs can be combined with your company's logos or slogans. 

Socks can be happily used in all areas, from daily life to sports, including activities such as hiking, trekking and more...

Socks are economic give-aways which are also suitable for post mailings. 

Last but not least, we have a range of GOTS (organic cotton) & GRS (recycled) certified socks for sustainability-conscious customers.

NATURLIG

ELEGANCE

En vinkøler eller vase af sten - tidløs skønhed til din borddækning


Den stilfulde vinkølers lige form og afrundet bund skaber et subtilt luksuriøst udtryk. Fremstillet af tung og autentisk Travertine-marmor, fremstår den i naturlige beige toner med et klassisk marmor-mønster. Denne vinkøler kombinerer styrke og naturlig skønhed, og den kan nemt holde vinen kold ved at lægge is i bunden eller fryse den i et par timer.

Bruges den som en elegant vase, tilføjer den en subtil, men markant, touch til enhver indretning. Oplev en bæredygtig og tidløs løsning med flere muligheder, og hvor form og materiale aldrig går af mode.

New Wave Danmark A/S

Lyskær 13A    2730 Herlev

Telefon: +45 4343 7100

Web: www.newwave.dk


MoPA - Museum for Promotion Articles

 

På PSI-messen i januar 2024 vil MoPA udstille for første gang.

MoPA er en omskrivning af MOMA (The Museum of Modern Art), et initiativ af Steven Baumgärtner fra CyberGroup.

"For at forstå, hvor vi er i dag, er det nødvendigt at forstå vores historie," siger Steven. Så Steven kontaktede PSI for at høre, om man kunne gøre noget lignende, og PSI var selvfølgelig med på ideen og stillede plads til rådighed for MoPA.

 

Det handlede derefter om at skaffe "museumsobjekter", og man kontaktede leverandører i branchen og spurgte, om de havde noget i deres arkiver, der kunne udstilles. Vi blev overraskede over, hvor meget der var gemt, og dem der ikke havde noget, vil lave replikaer af deres første produkter.


Hvilken nostalgitur det bliver.

Men det gælder nu om at finde ud af, hvad den første profilprodukt var.

I USA fandt man noget, de kaldte "Flying Disc" (kaldes i dag Frisbee) fra 1895. Det var en tærteform med logo i bunden.

Undertegnede tog kontakt med Tændstikmuseet i Jönköping (et besøg anbefales), som ligger der, hvor der  engang lå en Tændstikfabrik. Gennem dem kom vi frem til, at tændstikæsken med reklame/logo er endnu ældre. Hvornår det startede, kan vi ikke sige sikkert, men i 1885 blev det muligt i Sverige ved lov at registrere produktnavne, varemærker, firmanavne, og der kan man finde tændstikæsker med logo. Så det ældste, vi har fundet indtil videre, er en tændstikæske fra 1885. Den ældste tændstikæske, vi fik lov til at låne til MoPA, er fra 1912 med reklame fra Strand Hotel Stockholm (som blev bygget til Olympiaden i Stockholm 1912). På udstillingen vil der blive vist omkring 50 tændstikæsker fra 30'erne, 40'erne og 50'erne.

Bare det er en nostalgitur værd at besøge MoPA/PSI


// Kjell Harbom

At være unik

har aldrig

været nemmere.


Med den omfattende 4you-serie gør vi det muligt at skabe et unikt specialfremstillet produkt på bare få enkle trin;

Vælg mellem et af de vores basis produkter, og vælg derefter mellem de forskellige muligheder for logo, og du kan let skabe et helt unikt produkt, der passer til dine behov!

 

Vi har mange flere produkter i vores 4you-serie, f.eks. såsom jacquard-julesweatre, jacquard-hatte, solbriller, rør, plaider, tasker og håndklæder.
Alle produkter kan tilpasses med dit eget unikke tryk.

 

Bestil vores katalog og opdag de uendelig mange muligheder.

Araco International

Jaargetijdenweg 90

7532 SX Enschede

Arjen Smit

arjen@araco.nl

+31611145922

+534809616

AI MINI SEMINAR SPECIELT TIL PROMOTION BRANCHEN


Dansk Promotion inviterer til netværksarrangement på Myvendo Fair, når messen lukker den 6. marts fra kl. 17.

Vi mødes i messerestauranten, hvor du vil få mulighed for at høre, hvad AI kommer til at betyde for promotionsbranchen og din forretning.


Vi får en indflyvning til, hvor langt vi er nået med AI-teknologien, hvad er mulighederne, og hvad er begrænsningerne. AI giver helt nye muligheder for at lave lækre produktpræsentationer til langt lavere priser end traditionelle fotosessions.

Du vil vi også se konkrete eksempler på til dette spændende miniseminar.

Baren er åben, og der vil være mulighed for masser af netværk.

TID OG STED:

Christina Christensen, ny adm. direktør hos GRAKOM/Dansk Promotion byder velkommen.

Dato: 6. marts 2024

Tid: kl. 17:00 til 18:30

Sted: Messerestauranten på Myvendo Fair i Odense Congress center.

PROGRAM:

kl: 17:10

- Velkomst v. Christina Christensen, ny adm. direktør hos
GRAKOM/Dansk Promotion


kl: 17:20

- Er generativ AI det nye sort?

Hans Harhoff Andersen fra Inspari.

Hvor stor en omvæltning vil AI blive for vores forretning, og hvad er det specifikt, der gør generativ AI så banebrydende? Og hvad skal man som organisation være opmærksom på i arbejdet med teknologien? Det får vi Hans Harhoff Andersen, som er Data Science & AI Lead hos Inspari til at fortælle os mere om.


kl: 17:50

-Brug af AI genererede billeder i din produktpræsentation

Michael Rying, fra Scenes.

Scenes er Danmarks første bureau, der udelukkende satser på AI-genererede kampagner. Scenes kombinerer de rigtige produktfotos med AI-genererede scener for at skabe et visuelt flot blandet reality-billede, optimeret til kreativ digital markedsføring, sociale medier og annoncering. Michael Rying fra Scenes viser, hvordan arbejdet med AI kan give langt mere spændende produktpræsentationer til en rimeligere pris end med traditionelle kampagner. Se hvilke cases Scenes har arbejdet med  her.


Kl: 18:30

- Tak for idag.


Slutkunder vs Forhandler

Hvordan er forventningerne til fremtiden?


Hvor er vi henne med f.eks. bæredygtighed?

Kun 50% af forhandlerne mener, at virksomhedscertificering, produktcertificering, CSR osv. er vigtigt eller meget vigtigt, og dermed mener 50% så at dette IKKE er vigtigt!

Desværre er slutkunderne ikke bedre. Kun 35% af slutkunderne efterspørger certifikater på produkterne.

Det giver stof til eftertanke, ligesom andre interessante resultater som du kan læse mere i artiklen. 


Kjell Harbom har gennem sin deltagelse i EAC, European Association Coorporetive, indsigt i en stor undersøgelse foretaget af EAC og PSI, og giver her et sammendrag af undersøgelsen.

 I 2019 besluttede EAC, som før hed EPMO, at gennemgå promotionbranchen på europæisk niveau. EAC er en gruppe af europæiske brancheforeninger, og til formål for undersøgelsen, indsamlede gruppen et beløb fra de forskellige landes medlemmer. PSI valgte at fordoble det indsamlede beløb, og samtidig påtog PSI sig opgaven med at gennemføre undersøgelsen.

 Da man skulle starte undersøgelsen i 1. kvartal 2020, ramte Covid-pandemien og væltede alle planer, men pengene var stadig tilgængelige, så projektet blev udskudt og startede i stedet i 1. kvartal 2022, og undersøgelsen fortsatte til og med 2. kvartal 2023.


Hvem deltog i undersøgelsen?

Undersøgelsen rettede sig mod slutbrugere og forhandlere i England, Tyskland, Frankrig, Italien, Spanien, Holland, Belgien, Polen, Østrig og Sverige.

Man interviewede cirka 200 slutkunder og cirka 200 forhandlere i hvert af de 10 deltagende lande og fik dermed et statistisk sikkert grundlag.

I forhold til slutbrugere, ønskede man at inkludere både store og små virksomheder og fordelingen blev:

14% med 1-9 ansatte

10% med 10-19 ansatte

17% med 10-49 ansatte

28% med 50-249 ansatte

31% med 250 ansatte eller derover.

 

Hvilke forventninger har slutbrugere og forhandlere til fremtiden?

Det er interessant at se, at branchen er mere optimistisk end dens kunder.

Tager vi tager udgangspunkt i 2022 som 100%, mener slutkunderne, at indkøb i 2023 stiger til 108% af 2022's indkøb, mens forhandlere tror, de når 112%. Prognosen for 2024 tyder på uændrede indkøb i slutbrugerleddet, mens forhandlere tror på en stigning til 116%. For 2025 ser det ud til at forskellen i slutbrugernes og forhandlernes forventninger bliver endnu større.

Måske er branchen for optimistisk om fremtiden?

Den største stigning i indkøbsforventninger fra 2023 til 2024 finder sted i de store industrilande Tyskland, Frankrig, Italien og Spanien, mens slutkunderne i Belgien, Sverige og Østrig er betydeligt mere forsigtige med deres forventninger til indkøb.

 

Hvilke produkter forventes at blive efterspurgt?

Når man ser på produktområdet, forventes tekstil at stige nogle procent, men set i lyset af de meget stor beløb på tekstilindkøb, bliver en lille procentdel alligevel til en stigning på rigtig store beløb. Mens elektronik forventes at falde i tilsvarende grad og måske endda lidt mere, så forventes kontorartikler at stige. Tasker forventes at falde ifølge prognosen. Længere nede i artiklen, har jeg brudt tallene ned på svensk niveau.

 

Hvor er vi så henne med bæredygtighed?

Når det kommer til bæredygtigheds, hævede underskrevne øjenbryn flere gange.

Kun 50% af forhandlerne mener, at virksomhedscertificering, produktcertificering, CSR osv. er vigtigt eller meget vigtigt, og dermed mener 50% så at dette IKKE er vigtigt!

Dette er på europæisk niveau, men Sverige er ikke bedst i klassen og ender bare som nummer 5, slået af Østrig, som er enestående bedst.

Klart nummer to er Belgien, efterfulgt af Tyskland og England. Resultaterne er opdelt i Grønt, Gult og Rødt, og disse er de eneste lande, der får grønt, dvs. godkendt. Bedst i det gule felt (næsten godkendt) er Sverige. I den tidligere undersøgelse fra 2017 var Sverige klart nummer et.

 

Desværre er slutkunderne ikke bedre. Kun 35% af slutkunderne efterspørger certifikater på produkterne.

Her kan man også opdele i grupper efter antal ansatte.

I større virksomheder efterspørges certifikater mere hyppigt. Der lægges større vægt på kvalitet, pris, brugervenlighed, og først på fjerdepladsen kommer effektivitet som budbringer.

Still samme spørgsmål til forhandlerne, og prisen er nummer ét, leveringstiden nummer to, sortimentet hos leverandøren nummer tre, og forholdet til leverandøren nummer fire.

 

I Danmark kan der nok drages paralleller til Sverige, og hvis man ser nærmere på Sverige i undersøgelsen, ser væksten ud til at blive lavere end i de andre lande, faktisk lavest i gruppen. Ser vi på produktområder, vil tekstil have samme omsætning i 2024 som i 2023, krop og sundhed vil stige, mens elektronik, vil falde med 3%. Selv i Sverige vil salget af penne og notesbøger stige kraftigt.

Forholdet til ens forhandler eller forhandlerens forhold til leverandøren mister betydning til fordel for pris og leveringstid ifølge undersøgelsen.

 

Og arbejdet fortsætter

Undersøgelsen vil blive genoptaget i løbet af 2024. Det er vigtigt at opretholde kontinuitet i undersøgelsen for at kunne observere trends, udvikling og viden om prognosernes holdbarhed. Forudsætningen for en fortsættelse er, at brancheforeningerne fortsætter med at betale for denne service. 

Skrevet af

Kjell Harbom.

Tag en klassiker over skulderen!

 

En af de mest solgte Fairtrade-certificerede muleposer af økologisk bomuld på markedet.

Produceret ansvarligt og bæredygtigt på grøn strøm og uden brug af pesticider og farlige kemikalier.


Fuldt certificeret efter de højeste etiske, sociale og miljømæssige standarder i verden.

Revolutionerende da den kom – en ægte klassiker i dag! 


Neutral.com A/S   Vesterbrogade 149, København V   www.neutral.com   +45 3918 1856   neutral@neutral.com




Vinteren kommer!

Design-iskraberen "2K" er lavet af to komponenter med en bred skrabe kant og isbryder pigge er en særligt stabil og elegant iskraber til daglig brug og fås i forskellige farvekombinationer.

Den generøse reklameplads tilbyder forskellige muligheder for reklameplacering.


2K-varianten med indbygget messingklinge (kun til glas) med sin brede skrabe kant kan også bruges som f.eks. en klistermærkeskraber.
Sidst men ikke mindst er 2K også tilgængelig som en øko-variant fremstillet med bæredygtig produktion og bæredygtig effekt.
Produktionen foregår "Made in Germany" med hjælp fra sociale institutioner.
Fra parkeringsskiver til siddepuder, vinkende hænder, svømmeartikler, fanprodukter til kontorartikler tilbyder Promowolsch et bredt udvalg af nyttige produkter til mange forskellige industrier, brancher og servicevirksomheder.


Promowolsch GmbH & Co. KG , Grüner Weg 25 , D-59590 Geseke , www.promowolsch.de , www.foamworld.promowolsch.de

info@promowolsch.de

GAVEIDEER TIL JUL


Ho, ho, kvalitets- og originale julegaver fra Klio-Eterna

Julen er tiden for eftertanke og næstekærlighed. Det er den perfekte lejlighed til at vise sin værdsættelse og taknemmelighed over for andre mennesker, både personligt og erhvervsmæssigt.
Men hvordan finder man den rigtige gave?

Det afgørende er den personlige tilknytning. Gaven skal bringe glæde, passe til modtageren og helst følge ham eller hende i lang tid. Med de individuelle gaveideer fra Klio-Eterna tilbyder kan du tilbyde et bredt udvalg for enhver pengepung og smag.

Notesbog Filoflex - En ædel og bæredygtig gave fra 25 stykker
Filoflex er en særlig høj kvalitet og frem for alt bæredygtig notesbog i praktisk A5-format. Denne stilfulde lille bog kan tilpasses individuelt med glans- eller blindprægning og fås allerede fra 25 stykker.

Klio-Eterna Schreibgeräte GmbH & Co KG | Glashüttenweg 7 | 77709 Wolfach | Germany

Tel.: +49 7834 973-200



LED MegaBeam HeadLight Swipe

Genopladelig højteknologisk pandelampe med 120 lumen/3 watt chip LED-lys og 350 lumen/5 watt COB-lysstrimmel - perfekt til at holde hænderne fri til arbejdet.

Innovativ fejende bevægelsessensor tænder og slukker lyset med en simpel håndbevægelse. COB- og LED-lamperne har 2 lystilstande 100%, 50% og blinkende funktion. Ekstra sikkerhed gennem en refleksrem, der er syet på bagsiden af ​​pandebåndet. Miljøvenlig gennem et genopladeligt 1200 mAh lithium polymer batteri.

 

Kontakt: Morten Sørensen  morten@ctwo.dk  Mobil: + 45 40980507

Prisbelønnet design - Senator Evoxx Polished Recycled


Kuglepennen Evoxx Recycled fra senator® fik tildelt den internationale pris Green Good Design Award 2022 af ”The European Centre of Architecture Art Design and Urban Studies og The Chicago Athenaeum: Museum of Architecture and Design”.


Senator Evoxx Recycled kuglepennen er et klimaneutralt produkt hvis synlige dele er fremstillet af genbrugsmateriale. Senator bruger en ABS-recompound, der består af 95 % genbrugsmateriale, som er rester og affald fra industriel produktion, returvarer og hverdagsprodukter som her bliver genanvendt.

En stor, lige clip giver tilstrækkelig med plads til flerfarvede reklametryk. Dit reklamebudskab kan også trykkes hele vejen rundt på pennekroppen. Senator Evoxx er særdeles behagelig at skrive med takket være den ergonomisk formede grebzone.


Derudover er Evoxx designet med særligt henblik på ekstra lang levetid i mange henseender:

Selve produktet er ikke blot fremstillet på virksomhedens egen fabrik i Tyskland, så kommer refillen også fra intern produktion med en kapacitet på 5000 meters skrift. Når blækpatronen er tom, tilbyder Senator en gratis refill online via portalen refills.senator.com. Dette forlænger Evoxx kuglepennenes levetid og beskytter miljøet.

 

Senator  |  Hanzestraat 21  |  7622 AX Borne  |  the Netherlands   |  +31 742 657 000


Oplev magien bag den nye plastikfolie lavet af... majs

En revolution indenfor reflekterende folier.

Nu kan vi tilbyde dig reflekser lavet af bionedbrydelig Eco Enfren folie i en overlegen kvalitet. 100% FDA-fri og den overholder EN 17353-forordningen.
Ved at vælge Refloactive-produkter kan du få high-end reflekser fremstillet i Polen af økologiske, EU-certificerede førsteklasses materialer.

 

Vi tilbyder også en lang række personaliserede øko-emballager. En af de mest populære er Bio-majsposen, en plastikpose lavet af majskernepolymerer. Enkel og elegant, den fremhæver virkelig din refleks. Fremstillet i overensstemmelse med EN 13432.

 En anden øko-mulighed er Eco-kortet, genbrugspap med dit logo og brugermanualen på. Billig emballage der er både moderne og stilfuld.


Refloactive LLC

Fordonska 40,

85-719 Bydgoszcz, Polen

VAT. PL554 293 26 13

office@refloactive.com


Kuffertserien fås i tre størrelser og flere farver.

Husk at vi altid hjælper med branding løsninger på vores produkter.



Kontakt Jonas, for mere info på +46 7055 66180

JONAS@CARLOBOLAGET.SE

Cab Kopenhamn kuffertserien fra Carlo er et godt sted at starte.

REJS MED CARLO HELE ÅRET