KONTAKT OS
Som et resultat af samarbejdet med fabrikker, der producerer for verdens mest kendte mærker, opfylder Colorissimo forventningerne fra fagfolk. Colorissimos varierede sortiment, er tilgængeligt i 11 farver og egnet til alle lejligheder: forretningsmøder, rejser, sport og udendørs afslapning.
Vores produkter produceres ud fra en omhyggelig udvælgelse af premiummaterialer, der garanterer slidstyrke og æstetik. 1680D-polyester, nylon, læder og YKK-lynlåse viser Colorissimos engagement i detaljer og holdbarhed. Kvalitetssikring afspejles også i en garanti på 2 til 3 år for sortimentetet.
Virksomheden ejer også brandet PRIMO, der perfekt opfylder formålet med pålidelige gadgets. Colorissimo er sikkerheden for en gave, der er klar til at blive givet, præsenteret i en elegant emballage, der gør unboxin til et uforglemmeligt øjeblik.
Her får du muligheden for at få et fantastisk sortiment, enten som agent, eller som officiel engrosdistributør på det danske marked.
Se vores website og kontakt os.
Pawel Kruk
Export Department Manager
+48 512 005 893
kruk@colorissimo.com
Romera 4b, 02-784 Warszawa, Polen
Når du sætter fantasien fri, kan du skabe de mest fantastiske og moderne logotryk, der giver både liv og farve til din beklædning, tasker, merchandise og meget andet. Husk at du også kan vælge logotryk, der er certificeret STANDARD 100 by OEKO-TEX®. Det er din garanti for, at produktet er testet fri for skadelige stoffer. Kombinerer du med certificerede tekstiler, bliver du klædt godt på i forhold til den grønne omstilling.
Kontakt Kundeservice for information om logotryk, tekstiler og tilbud.
NS System | +45 96 22 10 20 | www.nssystem.com | support@nssystem.com
Med vores værktøj kan du oprette en hjemmeside, der afspejler din virksomheds image på rekordtid. Uanset om du er nybegynder eller erfaren bruger, er MyEasyWeb den ideelle løsning til at designe en branchefokuseret hjemmeside.
Prøv MyEasyWeb nu og kickstart din online tilstedeværelse på den bedst mulige måde!
Export Manager European Sourcing
0033 6 43 50 98 90
magali@europeansourcing.com
www.europeansourcing.com
European Sourcing Site Agropôle, 47931 Agen Cedex 9, France
Snart bliver der føjet endnu et dansk selskab til Ahlsell-gruppen, som tidligere i år har købt Sanistål. Ahlsell har indgået aftale om at købe Bacher Work Wear, der har 75 medarbejdere og en omsætning på 178 mio. kr. – og som siden 1897 har klædt dansk erhvervsliv på. Det er et led i Ahlsell-gruppens ambition om at vækste i Danmark og styrke sin markedsposition indenfor distribution af tekniske produkter. Købet er betinget af konkurrencemyndighedernes godkendelse.
Hos Ahlsell Danmark kalder CEO Claudio Christensen Bacher Work Wear for et ”skræddersyet strategisk match”. Ahlsell-gruppen har en ambition om at være en one stop-shop for sine kunder i de nordiske og baltiske lande. Med købet af Bacher Work Wear tager Ahlsell Danmark et stort skridt imod at kunne tilbyde one stop-shopping på arbejdstøj til industrien. For med et sortiment på mere end 50.000 produkter fra 150 brands er Bacher Work Wear førende indenfor arbejdstøj, uniformer og profiltøj, forklarer Claudio Christensen og siger:
”Bacher Work Wear komplementerer Ahlsell Danmarks sortiment og kompetencer og gør os endnu mere relevante i industrimarkedet. Med det udvidede sortiment på arbejdstøj er der både synergifordele og krydssalgsmuligheder – og sammen kan vi tilbyde vores kunder i industrien en stærk totalløsning”.
Bacher Work Wear har hovedkvarter på Amager og stort logistikcenter i Odense. Efter planen fortsætter virksomheden med eget navn og organisation, ligesom adm. direktør Peter Vallentin fortsætter på posten. Han glæder sig over det forestående ejerskifte:
“Vi har vækstet 40 pct. de seneste to år, og med Ahlsell Danmark har vi fået en langsigtet, ambitiøs ejer, som kan være med til at accelerere den udvikling. Der er også muligheder i blandt andet Sverige og Norge, hvor Ahlsell-gruppen står godt i markedet for arbejdstøj. Vi ser frem til at tage hul på et nyt kapitel i vores lange historie, hvor vi sammen kan skabe vækst og styrke vores fremtidige værditilbud til kunderne”.
Kontakt:
Kommunikationschef Line Møller Blankholm, tlf. 25 29 27 46/e-mail lbl@sanistaal.dk
Fakta
Om Ahlsell
Ahlsell er til stede, hvor folk bor, arbejder og lever deres liv. Som førende distributør inden for teknisk installation samarbejder vi med vores kunder om at drive udviklingen for dem, der fremstiller, installerer, bygger, reparerer og vedligeholder. Med et bredt udvalg af produkter og services, specialistviden og logistik i verdensklasse er det vores opgave at gøre vores professionelle kunders hverdag lettere.
Med en omsætning på ca. 50 milliarder SEK, næsten 8.000 medarbejdere, over 300 butikker og fire centrallagre gør vi alt for at opfylde vores kundeløfte: Ahlsell gør det lettere at være professionel.
Før købet af hhv. Bacher Work Wear beskæftiger Ahlsell Danmark ca. 850 medarbejdere i tre forretningsenheder:
Sanistål – part of Ahlsell: Leverandør af et omfattende service- og produktprogram til industri, byggeri og andre brancher, bl.a. VVS, stål og metaller, beslag og sikring, værktøj, teknik, el, befæstelse, kemi, forbrugsvarer og personligt udstyr.
Ahlsell REF: Leverandør af helhedsløsninger for direkte og indirekte køle- og varmepumper til en række brancher.
VVS-Trading: Leverandør af VVS-artikler til især byggemarkeder og andre detailhandlere.
Om Bacher Work Wear
Bacher Work Wear har siden 1897 solgt arbejdstøj og er i dag førende indenfor arbejdstøj, uniformer og profiltøj.
Virksomheden leverer til mere end 1.800 kunder – i alle brancher og industrier i det offentlige og den private sektor.
Bacher Work Wear har centrallager og logistikcenter på 10.000 m2 i Odense, hvor der også er administration, lager, trykkeri- og broderiafdeling samt showrooms. Selskabet har desuden afdelinger i Kastrup og Aarhus (åbner december 2023) samt detailforretning og skrædderi i København.
Den er designet med materialer af høj kvalitet (herunder 1200D rPET-stof med vandafvisende finish og struktureret PU-materiale) og kombinerer holdbarhed med stil. Denne daypack har et tyverisikret flap-top-design med Fidlock-lukning og twist-lock-lynlåse, der sikrer alle dine ejendele. Den dedikerede 16" laptop-lomme giver teknisk beskyttelse, mens den RFID-beskyttede lomme giver ekstra sikkerhed til dine kort og personlige oplysninger. Det smarte indvendige design hjælper dig med at holde orden og sikre hurtig adgang til alle dine ting.
Fik vi nævnt den lettilgængelige lomme til vandflasker? Virkelig en taske, du har lyst til at bruge hver dag.
Hvis du bestiller denne taske, sparer du 2,03 kg CO2 pr. taske sammenlignet med den samme taske, der er lavet af ikke-genanvendte materialer. Med AWARE™-teknologi* garanteres brug af ægte genanvendte stofmaterialer og krav om lavere miljøpåvirkning.
*AWARE™ bruger disruptiv fysisk sporings- og block chain-teknologi til at verificere brugen af ægte genanvendte stofmaterialer og validere sit engagement i miljømæssig ansvarlighed.
XD Connects / Promotion Line ApS
+45 70 23 11 88
L-Shop-Team Danmark | Borupvang 3 | 2750 Ballerup | +45 41 11 48 13
Trykkerier, der primært bl.a. har serigrafitryk, silketryk og broderi (i rapporten nævnt som apparel decorators), er længere om at tage digitalt tryk i brug, end tekstiltrykkerier, der bruger storformat inkjet.
Det ser dog ud til at disse forskelle vil blive udjævnet i de kommende år, konkluderer rapporten.
Og endnu 29 procent vil investere i den teknologi.
Globalt har 45 pct. af tekstiltrykkerier investeret i digitalprint. Det viser FESPAs rapport Print Census 2023 om trends og tendenser inden for digitaltryk og storformat, der udkom for nylig.
De tekstiltrykkerier, der endnu ikke har investeret i digitalt udstyr, vil for 29 procents vedkommende investere i det inden for to år.
Mens 26 pct. stadig ikke har planer om at investere i digitaltryk.
To tredjedele (66 pct.) ejer ’sublimation inkjet transfer printing’, hvilket er en stigning fra 42 pct. i forhold til FESPAs undersøgelse i 2018. Og 39 pct. ejer ’pigment inkjet printing’, hvilket er en stigning fra 18 pct. i 2018.For serigrafitryk, silketryk og broderivirksomhederne, er det næsten to tredjedele, der ejer ’heat transfer press’ , mens 48 pct. ejer ’commercial DTG Printer’, hvilket er en stigning fra 19 pct. i 2018.
-er det næsten to tredjedele, der ejer ’heat transfer press’ ,
mens 48 pct. ejer ’commercial DTG Printer’, hvilket er en stigning fra 19 pct. i 2018.
Vi er begejstrede for at introducere to helt nye serier til vores kollektion: Athletic Sweat og Ribbed Interlock Sweat. Disse nyheder komplementerer vores eksisterende udvalg af sweats, hvor Ribbed Interlock Sweat er en luksus sweat, der er ideel til både business og fritidstøj, mens Athletic Sweat-serien imødekommer den aktive og sporty type med både trøje, bukser og shorts.
Vi introducerer også en ny Active Stretch-skjorte, en yderst komfortabel skjorte samt en Half Zip Knit Sweater udviklet til både workwear og fritidstøj.
Kontakt: +45 9817 6777
Kingly bærer stolt GOTS-akkreditering, og vi gør det nemt for dig at verificere det. Her er hvordan du kan verificere vores licens CU1087797 på GOTS-databasen og sikre fuldstændig gennemsigtighed i vores bæredygtige praksis.
Hver køb bakkes op af en transaktionscertifikat, omhyggeligt revideret af Control Union for at garantere ægtheden af vores bomuld.
Vær opmærksom på greenwashing og falske påstande.
Læs mere om Kingly's anti-greenwashing-system på www.wearekingly.com og kontakt vores team via service@wearekingly.com.
Fri for kemiske pesticider, GMO-frø og syntetiske gødninger fremmer disse sokker biodiversitet og naturlige cyklusser og sætter en ny standard inden for økologiske tekstiler. Akkrediteret til den Globale Økologiske Tekstilstandard og skabt med omhu, tilbyder de en usammenlignelig blødhed til din hud samtidig med at vise størst hensyn til planeten.
Så er den her for fuld udblæsning, PrintOn.
Det er et produkt baseret på en banebrydende og moderne teknologi, hvor der printes direkte på tekstil. Dette åbner for alvor for design af de allermest kreative og farverige tekstilprint på T-shirts, sweatshirts, muleposer og mange andre tekstiltyper, primært af bomuld. Med denne printmetode overføres digitale billeder, illustrationer og logoer direkte på tekstilet både hurtigt og præcist.
Danske NS System satser stort på fremtidens teknologi med investering i helt ny printmaskine, der gør det enkelt og endnu nemmere for kunden at opnå fuld fleksibilitet i forhold til print af logoer og designs på tekstiler.
NS System er en af Nordens førende virksomheder inden for salg af tekstiler med tryk. Virksomheden har eksisteret i generationer og er anerkendt for at være både bæredygtig og nytænkende inden for udvikling af nye teknikker i branchen.
Eksempler med print på T-shirts, hvor der med PrintOn er mulighed for print af fotorealistiske designs, komplekse mønstre og kunstnerisk grafik – alt sammen ud fra en ubegrænset farvepalette.
Hos NS System ser man med stor begejstring ind i en spændende fremtid med fokus på totalleverancer og øget nemhed for kunderne. - Efter lanceringen af PrintOn kan vi tilbyde kunderne stort set alt inden for tekstilprint. Som leverandør af både tekstiler og logotryk har vi gjort det endnu nemmere for kunderne at samle tingene ét sted, udtaler CEO hos NS System, Niels Rask, som forklarer, hvordan pakkeløsninger gør det nemt for kunden. NS System tilbyder at koordinere hele ordreforløbet for kunden, lige fra bestilling og kontrol af tekstiler, produktion og til forsendelse af de færdigproducerede varer.
- Investeringen i PrintOn er desuden med til at fremtidssikre ikke blot vores produktion, men også de ydelser vi kan tilbyde vores kunder, som i stigende grad efterspørger øget fleksibilitet både i forhold til oplag, farver, levering og løbende tilpasninger af logotrykket, uddyber Niels Rask.
Med PrintOn følger også konceptet ”God-Bedre-Bedst”. Her tilbyder NS System en færdig pakke, hvor kunderne får leveret både tekstil og logoprint i samme løsning. Dette letter arbejdet for kunden og gør arbejdsprocessen mere enkel. - Vores kunder skal blot vælge mellem en ’God-Bedre-Bedst’-udgave blandt vores tekstiler, og så sørger vi for resten. Det betyder, at kunderne slipper for at have en masse tekstiler bundet i lager, og de får mindre lagerstyring, fortæller Niels Rask. Desuden kan kunderne hos NS System med dette koncept også tilvælge del-leveringer, hvilket er en god løsning i tilfælde, hvor der eksempelvis løbende kan forekomme ændringer i et logo, billede eller design.
Niels Rask, CEO hos NS System A/S, mener, at PrintOn repræsenterer et enormt teknologisk fremskridt og samtidig viser stort engagement i at opfylde og overstige kundernes forventninger.
PrintOn er et produkt, der bygger på en printmetode, hvor tekstilet placeres i en stor farveprinter, som påfører farverne direkte på tekstilet. Således er der efterfølgende ingen påvarmning af logo, ingen folie der skal fjernes eller andre former for efterbehandling for kunden.
Der er ingen begrænsninger i forhold til farver, så der kan printes alt fra enkeltfarvet logo til mangefarvede fotos eller illustrationer med farveforløb. PrintOn har en utrolig høj detaljegrad, så selv fine detaljer og tynde streger står skarpe, når der printes på tekstilet. Antallet af farver påvirker ikke prisen, hvilket adskiller PrintOn væsentligt fra traditionel serigrafisk trykmetode.
Der er mange fordele ved at printe direkte på tekstiler. Udover 100% individuel kundetilpasning giver PrintOn mulighed for fotorealistiske print, komplekse mønstre, kunstnerisk grafik og en ubegrænset farvepalette. Dette åbner for en verden af farver og nuancer, der kan skabe meget unikke og iøjnefaldende designs og med en hidtil uset nøjagtighed og detaljegrad.
- Der er ekstrem stor fleksibilitet forbundet med denne produktionsmetode. PrintOn er perfekt til mange kunder, både dem, der har behov for helt små eller mindre oplag, da det er muligt at fremstille antal helt ned til 1 stk., men også dem, der skal bruge et større antal med kortere leveringstid. Udover selve produktionsplanlægningen kræver denne printmetode ikke en masse forarbejde, og vi kan stort set bruge alle filtyper til at printe efter, forklarer Niels Rask, der dog understreger nødvendigheden af en ordentlig opløsning i billeder for at kunne sikre et godt printresultat.
For mange forhandlere er det ofte et af de afgørende parametre med en kort leveringstid. Her er PrintOn et yderst attraktivt produkt, da produktionsprocessen går direkte fra design til print uden tidskrævende arbejdsgange som farveblandinger eller rammebehandling. Vælger kunderne en PrintOn-løsning ud fra NS Systems ’God-Bedre-Bedst’-koncept, kan de opnå leveringstid helt ned til 3 dage.
Fokus på miljøet
NS System anvender vandbaserede farver til produktet PrintOn. Farverne er forhåndsgodkendte til at blive OEKO-TEX® certificeret, hvilket passer perfekt ind i den måde, hvorpå NS System i forvejen producerer logotryk på. Her har man i flere år tilbudt flere forskellige typer logotryk, der er OEKO-TEX® certificeret.
Alt NS Systems produktion foregår i Frederikshavn, og her gør man en stor indsats for at være så miljøvenlig som muligt. Virksomheden er ISO 14001:2015 certificeret, hvilket er et anerkendt internationalt miljøledelsessystem, og man arbejder dagligt med at reducere miljøpåvirkningen mest muligt ved at begrænse spild, spare energi og minimere forurening på tværs af alle aktiviteter.
Niels Rask, CEO, nr@nssystem.com
25 29 98 46
Anders Thomsen, COO, at@nssystem.com
25 29 98 34
Hvorfor er Joyful Giftcard en perfekt julegave?
- Tjek gaverne ud på joyfulgifts.dk.
Check gaverne ved at bruge koderne:
Test250
Test400
Test560
Test800
Din krus vil være iøjnefaldende med mat og blank tryk. Med denne teknik bliver et motiv først trykt på porcelænet i Pantone®, HKS™ eller RAL. Udvalgte dele bliver derefter overtrykt med en mat finish.
Dette skaber en fantastisk mat-blank effekt i meget høj kvalitet. Du kan også bruge denne specielle effekt til en plakette eller memo-krus. På de matte overtrykte områder kan der skrives på med blyant og kridt.
Send os dit motiv, dit logo eller en helt anden idé - vi vil glæde os til at vise dig, hvad du kan trylle frem med mat & blank tryk.
FOTO: www.refloactive.com
Men i august stoppede overgangsordningen, og den nye standard: DS/EN17353:2020 erstatter standarderne DS/EN 13356:2001 og DS/EN 1150:1999. Det er derfor ikke længere lovligt at markedsføre reflekser, der ikke opfylder den nye standard.
De nye regler, som nu gælder for løsthængende reflekser (Type B1), er følgende:
De overordnede regler for reflekser mv. er fastsat i forordning (EU) 2016/425 af 9. marts 2016 om personlige værnemidler.
Forordningen er implementeret i Danmark i BEK nr 210 af 14/03/2018:
Bekendtgørelse om indretning m.v. af personlige værnemidler (retsinformation.dk)
Sikkerhedsstyrelsen har ansvaret for markedsovervågning af personlige værnemidler. Hvis man vil anmelde et farligt eller mangelfuldt produkt, kan det ske via https://produkter.dk/
LOGObrands
+45 8663 8777 / +45 4018 2529
Not only are they useful to everyone, but the smile on the recipient's face is worth it all. Cool designs can be combined with your company's logos or slogans.
Socks can be happily used in all areas, from daily life to sports, including activities such as hiking, trekking and more...
Socks are economic give-aways which are also suitable for post mailings.
Last but not least, we have a range of GOTS (organic cotton) & GRS (recycled) certified socks for sustainability-conscious customers.
Den stilfulde vinkølers lige form og afrundet bund skaber et subtilt luksuriøst udtryk. Fremstillet af tung og autentisk Travertine-marmor, fremstår den i naturlige beige toner med et klassisk marmor-mønster. Denne vinkøler kombinerer styrke og naturlig skønhed, og den kan nemt holde vinen kold ved at lægge is i bunden eller fryse den i et par timer.
Bruges den som en elegant vase, tilføjer den en subtil, men markant, touch til enhver indretning. Oplev en bæredygtig og tidløs løsning med flere muligheder, og hvor form og materiale aldrig går af mode.
MoPA er en omskrivning af MOMA (The Museum of Modern Art), et initiativ af Steven Baumgärtner fra CyberGroup.
"For at forstå, hvor vi er i dag, er det nødvendigt at forstå vores historie," siger Steven. Så Steven kontaktede PSI for at høre, om man kunne gøre noget lignende, og PSI var selvfølgelig med på ideen og stillede plads til rådighed for MoPA.
Det handlede derefter om at skaffe "museumsobjekter", og man kontaktede leverandører i branchen og spurgte, om de havde noget i deres arkiver, der kunne udstilles. Vi blev overraskede over, hvor meget der var gemt, og dem der ikke havde noget, vil lave replikaer af deres første produkter.
Men det gælder nu om at finde ud af, hvad den første profilprodukt var.
I USA fandt man noget, de kaldte "Flying Disc" (kaldes i dag Frisbee) fra 1895. Det var en tærteform med logo i bunden.
Undertegnede tog kontakt med Tændstikmuseet i Jönköping (et besøg anbefales), som ligger der, hvor der engang lå en Tændstikfabrik. Gennem dem kom vi frem til, at tændstikæsken med reklame/logo er endnu ældre. Hvornår det startede, kan vi ikke sige sikkert, men i 1885 blev det muligt i Sverige ved lov at registrere produktnavne, varemærker, firmanavne, og der kan man finde tændstikæsker med logo. Så det ældste, vi har fundet indtil videre, er en tændstikæske fra 1885. Den ældste tændstikæske, vi fik lov til at låne til MoPA, er fra 1912 med reklame fra Strand Hotel Stockholm (som blev bygget til Olympiaden i Stockholm 1912). På udstillingen vil der blive vist omkring 50 tændstikæsker fra 30'erne, 40'erne og 50'erne.
Bare det er en nostalgitur værd at besøge MoPA/PSI
// Kjell Harbom
Vi har mange flere produkter i vores 4you-serie, f.eks. såsom jacquard-julesweatre, jacquard-hatte, solbriller, rør, plaider, tasker og håndklæder.
Alle produkter kan tilpasses med dit eget unikke tryk.
Bestil vores katalog og opdag de uendelig mange muligheder.
Araco International
Jaargetijdenweg 90
7532 SX Enschede
Arjen Smit
arjen@araco.nl
+31611145922
+534809616
Vi får en indflyvning til, hvor langt vi er nået med AI-teknologien, hvad er mulighederne, og hvad er begrænsningerne. AI giver helt nye muligheder for at lave lækre produktpræsentationer til langt lavere priser end traditionelle fotosessions.
Du vil vi også se konkrete eksempler på til dette spændende miniseminar.
Baren er åben, og der vil være mulighed for masser af netværk.
Christina Christensen, ny adm. direktør hos GRAKOM/Dansk Promotion byder velkommen.
Dato: 6. marts 2024
Tid: kl. 17:00 til 18:30
Sted: Messerestauranten på Myvendo Fair i Odense Congress center.
kl: 17:10
- Velkomst v. Christina Christensen, ny adm. direktør hos
GRAKOM/Dansk Promotion
kl: 17:20
- Er generativ AI det nye sort?
Hans Harhoff Andersen fra Inspari.
Hvor stor en omvæltning vil AI blive for vores forretning, og hvad er det specifikt, der gør generativ AI så banebrydende? Og hvad skal man som organisation være opmærksom på i arbejdet med teknologien? Det får vi Hans Harhoff Andersen, som er Data Science & AI Lead hos Inspari til at fortælle os mere om.
kl: 17:50
-Brug af AI genererede billeder i din produktpræsentation
Michael Rying, fra Scenes.
Scenes er Danmarks første bureau, der udelukkende satser på AI-genererede kampagner. Scenes kombinerer de rigtige produktfotos med AI-genererede scener for at skabe et visuelt flot blandet reality-billede, optimeret til kreativ digital markedsføring, sociale medier og annoncering. Michael Rying fra Scenes viser, hvordan arbejdet med AI kan give langt mere spændende produktpræsentationer til en rimeligere pris end med traditionelle kampagner. Se hvilke cases Scenes har arbejdet med her.
Kl: 18:30
- Tak for idag.
Kun 50% af forhandlerne mener, at virksomhedscertificering, produktcertificering, CSR osv. er vigtigt eller meget vigtigt, og dermed mener 50% så at dette IKKE er vigtigt!
Desværre er slutkunderne ikke bedre. Kun 35% af slutkunderne efterspørger certifikater på produkterne.
Det giver stof til eftertanke, ligesom andre interessante resultater som du kan læse mere i artiklen.
Kjell Harbom har gennem sin deltagelse i EAC, European Association Coorporetive, indsigt i en stor undersøgelse foretaget af EAC og PSI, og giver her et sammendrag af undersøgelsen.
I 2019 besluttede EAC, som før hed EPMO, at gennemgå promotionbranchen på europæisk niveau. EAC er en gruppe af europæiske brancheforeninger, og til formål for undersøgelsen, indsamlede gruppen et beløb fra de forskellige landes medlemmer. PSI valgte at fordoble det indsamlede beløb, og samtidig påtog PSI sig opgaven med at gennemføre undersøgelsen.
Da man skulle starte undersøgelsen i 1. kvartal 2020, ramte Covid-pandemien og væltede alle planer, men pengene var stadig tilgængelige, så projektet blev udskudt og startede i stedet i 1. kvartal 2022, og undersøgelsen fortsatte til og med 2. kvartal 2023.
Undersøgelsen rettede sig mod slutbrugere og forhandlere i England, Tyskland, Frankrig, Italien, Spanien, Holland, Belgien, Polen, Østrig og Sverige.
Man interviewede cirka 200 slutkunder og cirka 200 forhandlere i hvert af de 10 deltagende lande og fik dermed et statistisk sikkert grundlag.
I forhold til slutbrugere, ønskede man at inkludere både store og små virksomheder og fordelingen blev:
14% med 1-9 ansatte
10% med 10-19 ansatte
17% med 10-49 ansatte
28% med 50-249 ansatte
31% med 250 ansatte eller derover.
Det er interessant at se, at branchen er mere optimistisk end dens kunder.
Tager vi tager udgangspunkt i 2022 som 100%, mener slutkunderne, at indkøb i 2023 stiger til 108% af 2022's indkøb, mens forhandlere tror, de når 112%. Prognosen for 2024 tyder på uændrede indkøb i slutbrugerleddet, mens forhandlere tror på en stigning til 116%. For 2025 ser det ud til at forskellen i slutbrugernes og forhandlernes forventninger bliver endnu større.
Måske er branchen for optimistisk om fremtiden?
Den største stigning i indkøbsforventninger fra 2023 til 2024 finder sted i de store industrilande Tyskland, Frankrig, Italien og Spanien, mens slutkunderne i Belgien, Sverige og Østrig er betydeligt mere forsigtige med deres forventninger til indkøb.
Når man ser på produktområdet, forventes tekstil at stige nogle procent, men set i lyset af de meget stor beløb på tekstilindkøb, bliver en lille procentdel alligevel til en stigning på rigtig store beløb. Mens elektronik forventes at falde i tilsvarende grad og måske endda lidt mere, så forventes kontorartikler at stige. Tasker forventes at falde ifølge prognosen. Længere nede i artiklen, har jeg brudt tallene ned på svensk niveau.
Når det kommer til bæredygtigheds, hævede underskrevne øjenbryn flere gange.
Kun 50% af forhandlerne mener, at virksomhedscertificering, produktcertificering, CSR osv. er vigtigt eller meget vigtigt, og dermed mener 50% så at dette IKKE er vigtigt!
Dette er på europæisk niveau, men Sverige er ikke bedst i klassen og ender bare som nummer 5, slået af Østrig, som er enestående bedst.
Klart nummer to er Belgien, efterfulgt af Tyskland og England. Resultaterne er opdelt i Grønt, Gult og Rødt, og disse er de eneste lande, der får grønt, dvs. godkendt. Bedst i det gule felt (næsten godkendt) er Sverige. I den tidligere undersøgelse fra 2017 var Sverige klart nummer et.
Desværre er slutkunderne ikke bedre. Kun 35% af slutkunderne efterspørger certifikater på produkterne.
Her kan man også opdele i grupper efter antal ansatte.
I større virksomheder efterspørges certifikater mere hyppigt. Der lægges større vægt på kvalitet, pris, brugervenlighed, og først på fjerdepladsen kommer effektivitet som budbringer.
Still samme spørgsmål til forhandlerne, og prisen er nummer ét, leveringstiden nummer to, sortimentet hos leverandøren nummer tre, og forholdet til leverandøren nummer fire.
I Danmark kan der nok drages paralleller til Sverige, og hvis man ser nærmere på Sverige i undersøgelsen, ser væksten ud til at blive lavere end i de andre lande, faktisk lavest i gruppen. Ser vi på produktområder, vil tekstil have samme omsætning i 2024 som i 2023, krop og sundhed vil stige, mens elektronik, vil falde med 3%. Selv i Sverige vil salget af penne og notesbøger stige kraftigt.
Forholdet til ens forhandler eller forhandlerens forhold til leverandøren mister betydning til fordel for pris og leveringstid ifølge undersøgelsen.
Undersøgelsen vil blive genoptaget i løbet af 2024. Det er vigtigt at opretholde kontinuitet i undersøgelsen for at kunne observere trends, udvikling og viden om prognosernes holdbarhed. Forudsætningen for en fortsættelse er, at brancheforeningerne fortsætter med at betale for denne service.
En af de mest solgte Fairtrade-certificerede muleposer af økologisk bomuld på markedet.
Produceret ansvarligt og bæredygtigt på grøn strøm og uden brug af pesticider og farlige kemikalier.
Fuldt certificeret efter de højeste etiske, sociale og miljømæssige standarder i verden.
Revolutionerende da den kom – en ægte klassiker i dag!
2K-varianten med indbygget messingklinge (kun til glas) med sin brede skrabe kant kan også bruges som f.eks. en klistermærkeskraber.
Sidst men ikke mindst er 2K også tilgængelig som en øko-variant fremstillet med bæredygtig produktion og bæredygtig effekt.
Produktionen foregår "Made in Germany" med hjælp fra sociale institutioner.
Fra parkeringsskiver til siddepuder, vinkende hænder, svømmeartikler, fanprodukter til kontorartikler tilbyder Promowolsch et bredt udvalg af nyttige produkter til mange forskellige industrier, brancher og servicevirksomheder.
Promowolsch GmbH & Co. KG , Grüner Weg 25 , D-59590 Geseke , www.promowolsch.de , www.foamworld.promowolsch.de
Julen er tiden for eftertanke og næstekærlighed. Det er den perfekte lejlighed til at vise sin værdsættelse og taknemmelighed over for andre mennesker, både personligt og erhvervsmæssigt.
Men hvordan finder man den rigtige gave?
Det afgørende er den personlige tilknytning. Gaven skal bringe glæde, passe til modtageren og helst følge ham eller hende i lang tid. Med de individuelle gaveideer fra Klio-Eterna tilbyder kan du tilbyde et bredt udvalg for enhver pengepung og smag.
Notesbog Filoflex - En ædel og bæredygtig gave fra 25 stykker
Filoflex er en særlig høj kvalitet og frem for alt bæredygtig notesbog i praktisk A5-format. Denne stilfulde lille bog kan tilpasses individuelt med glans- eller blindprægning og fås allerede fra 25 stykker.
Klio-Eterna Schreibgeräte GmbH & Co KG | Glashüttenweg 7 | 77709 Wolfach | Germany
Tel.: +49 7834 973-200
Genopladelig højteknologisk pandelampe med 120 lumen/3 watt chip LED-lys og 350 lumen/5 watt COB-lysstrimmel - perfekt til at holde hænderne fri til arbejdet.
Innovativ fejende bevægelsessensor tænder og slukker lyset med en simpel håndbevægelse. COB- og LED-lamperne har 2 lystilstande 100%, 50% og blinkende funktion. Ekstra sikkerhed gennem en refleksrem, der er syet på bagsiden af pandebåndet. Miljøvenlig gennem et genopladeligt 1200 mAh lithium polymer batteri.
Kontakt: Morten Sørensen morten@ctwo.dk Mobil: + 45 40980507
Senator Evoxx Recycled kuglepennen er et klimaneutralt produkt hvis synlige dele er fremstillet af genbrugsmateriale. Senator bruger en ABS-recompound, der består af 95 % genbrugsmateriale, som er rester og affald fra industriel produktion, returvarer og hverdagsprodukter som her bliver genanvendt.
En stor, lige clip giver tilstrækkelig med plads til flerfarvede reklametryk. Dit reklamebudskab kan også trykkes hele vejen rundt på pennekroppen. Senator Evoxx er særdeles behagelig at skrive med takket være den ergonomisk formede grebzone.
Derudover er Evoxx designet med særligt henblik på ekstra lang levetid i mange henseender:
Selve produktet er ikke blot fremstillet på virksomhedens egen fabrik i Tyskland, så kommer refillen også fra intern produktion med en kapacitet på 5000 meters skrift. Når blækpatronen er tom, tilbyder Senator en gratis refill online via portalen refills.senator.com. Dette forlænger Evoxx kuglepennenes levetid og beskytter miljøet.
Senator | Hanzestraat 21 | 7622 AX Borne | the Netherlands | +31 742 657 000
Vi tilbyder også en lang række personaliserede øko-emballager. En af de mest populære er Bio-majsposen, en plastikpose lavet af majskernepolymerer. Enkel og elegant, den fremhæver virkelig din refleks. Fremstillet i overensstemmelse med EN 13432.
En anden øko-mulighed er Eco-kortet, genbrugspap med dit logo og brugermanualen på. Billig emballage der er både moderne og stilfuld.
Refloactive LLC
Fordonska 40,
85-719 Bydgoszcz, Polen
VAT. PL554 293 26 13
Kuffertserien fås i tre størrelser og flere farver.
Husk at vi altid hjælper med branding løsninger på vores produkter.
Kontakt Jonas, for mere info på +46 7055 66180
Copyright © Alle rettigheder forbeholdes